Prostřednictvím sociálních sítí můžeme mířit na správné cílové skupiny, oslovit je zajímavým a kreativním obsahem i grafickou podobou profilů. Marketingová komunikace probíhá v prostředí, které je uživatelům příjemné.
Využívání sociálních sítí nejen podporuje prodej produktů a služeb, ale zároveň zvyšuje povědomí společnosti a loajalitu zákazníků vůči ní. Komunikace na sociálních sítích je jeden z dalších nástrojů PR. Informace šířené osobním předáním se mohou díky sociálním sítím šířit rychleji a zasáhnout větší množství lidí.
Nejrozšířenější sociální síť v ČR je skvělým místem pro propagaci, zároveň je možné chápat její benefity hned ve dvou rovinách:
1) jako inzertní platformu přinášející skvělé výsledky a perfektní možnosti cílení se širokým zásahem. Kde jinde získáte zásah srovnatelný s TV a přitom si můžete vybrat cílení reklamy dle tisíců skupin.
2) jako PR a obsahový zpravodaj, který umožní firmě komunikovat se svými zákazníky moderní a nenásilnou formou
Sociální síť LinkedIn je vnímána jako nástroj pro personality a rekrutéry, ale také pro zájemce o zaměstnání. Může se také využívat pro získání nových zákazníků v segmentu B2B. LinkedIn se těší stále větší oblibě u generace i mileniálů.
Jedna z nejoblíbenějších názorových sítí na světě nově umožňuje psát více než 140 znaků. V České republice tuto síť využívají především názoroví vůdci - novináři, blogeři, politici atd. Na Twitteru můžeme mít několik typů kampaní:
- tradiční zvýšení zapojení u jednotlivých příspěvků
- prokliky na stránky mimo Twitter
- instalace aplikací
- přehrání videa nebo sbírání followerů či e-mailů
Instagram slouží primárně pro sdílení fotografií a videí. Lidé zde hledají inspiraci, objevují novinky a potřebují čas, aby produkty lépe poznali. Z hlediska propagace Instagram umožňuje doručovat informace určité skupině lidí dle: věku, aktivity, zájmů a geografického rozdělení.
Jedna z nejrychleji rostoucích sítí na světě se postupně prosazuje i v České republice, a to i v rámci marketingové komunikace. Snapchat obsahuje nástroje, díky kterým mohou firmy vytvářet velmi interaktivní a kreativní obsah.
Video obsah se v posledních letech stal velmi silným médiem, který dokáže lidi zaujmout a vtáhnout do děje několikanásobně efektivněji než tištěný obsah. Jedná se tak o jednoduché a přesné doručování informací určité skupině lidí.
Už jste aktivní na sociálních sítích?