Základním principem programmatického nákupu je, že nenakupujeme konkrétní plochu/server (i když to lze také), ale nakupujeme reklamu cílenou na lidi, kteří se chovají tak, jak požadujeme. Každému uživateli (nebo spíše skupině s určitým chováním), nastavíme maximální cenu, za kterou je budeme oslovovat.
Nejčastější metodou, jak nakupovat programmaticky, je RTB, kdy získáváme dostupnou reklamní plochu v otevřené aukci s ostatními inzerenty – kdo navrhne vyšší cenu, plochu vyhraje a umístí na ni svou reklamu.
cena se neodlišuje velikostí formátů či jejich animací.
např. iDNES.cz, Seznam, Deník.cz, Blesk.cz, FaceBook a stovky dalších.
podle chování uživatelů (data od cpex.cz, Facebooku atd.), nikoli pouze dle obsahu serverů. Jednoduše řečeno: nekupujete prostor na portálu, kupujete publikum!
za účelem dosažení maximální efektivity.
kampaně se zobrazují na PC, smartphonech a tabletech.
Průměrné v RTB: 0,15 – 0,35 %
Průměrné v Facebook: 1,0 – 3,5 %
Průměrné v RTB: 0,2 - 0,4 %
Průměrné v Facebook: 3,0 – 5,0 %
Úspora Vašeho rozpočtu.